LADING

cynamonowy warstwowy koktajl z orzechami i chia.

PicsArt_10-27-09.12.03

Witam wszystkich śniadaniowo-deserowo!
Prezentuję pomysł na baaaaaardzo pożywne śniadanie. Uwaga! Ja nie poradziłam sobie z porcją przedstawioną na zdjęciu.
Jeśli wiesz, że czeka Cię długi i aktywny dzień, to zdradzam sposób jak się rano doładować:

Cynamonowy warstwowy koktajl z orzechami i chia.

cynamonowy warstwowy koktajl z orzechami i chia.
 
Składniki
  • łyżka nasion chia
  • ⅓ szklanki ulubionego mleka
  • 1 łyżka masła orzechowego
  • 3 łyżki jogurtu greckiego
  • po jednej łyżce: orzechów włoskich, ziemnych i pestek słonecznika
  • łyżeczka cynamonu
  • łyżeczka miodu
  • 1-2 łyżki podprażonych jabłek
Przygotowanie
  1. warstwa z chia: łyżkę nasion chia zalać poprzedniego wieczora ulubionym mlekiem. Rano dobrze wymieszać. Chia napęcznieją i powstanie pudding. Pudding wyłożyć do wysokiej szklanki, do której będziemy dodawać kolejne warstwy.
  2. warstwa masła orzechowego: podgrzać w rondelku masło orzechowe aby się roztopiło. Wyłożyć na pudding z chia. Na warstwę masła orzechowego wyłożyć ulubiony jogurt (np. grecki lub kokosowy)
  3. orzechowo-cynamonowy crunch: podprażyć na suchej patelni orzechy i pestki aż zaczną strzelać (ok.7 minut). Następnie wyłączyć pod patelnią gaz, dodać szczodrze cynamonu oraz łyżeczkę miodu. Na koniec dodać łychę podprażonych jabłek (ja użyłam akurat prażone jabłko z domowych przetworów mojej Mamy ♥). Składniki na crunch wymieszać i wyłożyć do szklanki jako ostatnią warstwę.

Czujecie tę moc? 🙂

Leave a Comment