LADING

placki jaglane z brzoskwiniami

PicsArt_07-21-11.41.19

Proponuję pyszne placki z kaszy jaglanej – idealny sposób aby przemycić w diecie ten wspaniały produkt. Zdecydowanie polecam jako alternatywę dla tradycyjnych placków z jabłkami, które oczywiście też są przysmakiem.

Proso, z którego powstaje kasza jaglana, to zboże, które zawiera optymalne ilości magnezu – pierwiastka, którego najczęściej brakuje w diecie kobiet. Magnez jest niezbędny do niemal każdego procesu fizjologicznego w organizmie, jest to jeden z najczęściej pomijanych składników odżywczych w naszej diecie. Pojawiające się badania coraz częściej pokazują związek między niedoborami magnezu w diecie a rozwojem zespołu metabolicznego.

placki jaglane z brzoskwiniami
 
Przepis na 20 placków
Składniki
  • 200g kaszy jaglanej lub płatków jaglanych
  • 1 jajko
  • mleko sojowe (może być inne) około 600 ml
  • 3 brzoskwinie
  • ½ szklanki mąki pszennej
  • 1 banan
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • delikatny olej do smażenia
Przygotowanie
  1. Kaszę/płatki ugotować na mleku, tak aby się nieco rozgotowała. Możliwe, że będzie trzeba dodać nieco więcej mleka. Ugotowaną kaszę przełożyć do plastikowej miski, w której będziemy wszystko razem mieszać. Dodać surowe jajko, mąkę, banana, proszek do pieczenia. Całość dobrze zblendować, aby ziarenka kaszy nie były widoczne. Brzoskwinie obrać ze skóry i pokroić w dosyć drobną kostkę, dodać do reszty, wymieszać. Rozgrzać olej na patelni, placuszki smażyć z dwóch stron. Placuszki lepiej formować niewielkie, aby się łatwo obracały na drugą stronę. Najlepiej nakładać na patelnię łyżką. Po usmażeniu, placki odkładać na ręcznik papierowy.

Leave a Comment